Liten, skör och ett jävla humör.

Halvtid alldeles strax då! Känns bra :) I helg fyller J 24 år. Så då blire fikabjudning här på Egnahems. Längtar redan till tårtan, hehe. Idag har vi verkligen inte gjort ett endaste skit. Ebba bestämde sig för att inte ha någon kompis idag, utan istället bara ta en mysdag hemma. Sagt och gjort. Hon satte sig på Bollibompawebben, jag la mig på soffan och där somnade jag i dryga timmen. Vaknade av att det luktade mat och J höll på med middagen, rotsaktsgratäng och älgstek, not bad. Men jag kände mig som en usel mamma må ni tro! Så fort jag vaknat och kastat i mig maten, så visste jag att 2 timmars jobb väntade. Så jag skrev en handlingslista och skickade Jocke och Ebba på Coop för att handla, själv pös jag ner i källaren och gjorde mina 2 snabba. Då var det läggdags för Ebba såklart, när jag var färdig. Så vi avslutade dagen med att jag läste en bok för henne. Igår så fick hennes mommo hämta henne från skolan, jag kom och hämtade henne från mommo först på eftermiddagen/kvällen. Vi kom hem och då var det i princip badning och läggdags. Nej tack hörrni, imorgon ska jag göra mycket roligare saker! Vi börjar med att en av hennes klasskompisar ska få åka hem med oss imorgon och vara hos oss hela dagen :) Sedan ska vi och köpa nya skridskor, för på lördag blir det åkning på förmiddagen. På torsdag så ska jag ta min dotter ut och fika på något utav våra café! Det är ju alltid uppskattat. Sådär. Nu har jag redan lättat på min dåliga samvete för vilken dålig mamma jag vart de senaste två dagarna. Vill ju bara tillägga att tillståndet jag har varit i önskar jag inte ens min värsta fiende. Jag föder hellre en tvillingfödsel vaginalt än går igenom detta en gång till. Tro mig. Men imorrn räknar jag med att vara helt återställd! Håller tummarna. Natti. Ska nog lägga upp en magbild imorgon på den gigantiska :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0