Sitter och tar de soft, drömmer om ett eget loft!

Att göra på huset:

Snarast lister på plats.

2012;
Byta kök.
Gillestugan ska målas helvit.
Måla huset, allt förutom teglet ska vara vitt.
Bygga ny friggeboda.

2013;
Toaletten entrevåning.

2015;
Öppna upp till FULL takhöjd hela vardagsrummet och inreda vindsvåningen till sovloft.
Sätta in stora fönster på södergaveln, från golv och 250 höga.

2016;
Börja om.
Tapetsera barnrummen på nytt.
Förbättra målarfärgen i gillestugan.
Inreda relaxavdelning i nuvarande förråd/f.d pannrum.
Förmodligen dags för nya möbler också.

Jepp. Man blir aldrig färdig. Vilket passar mig perfekt! Hatar stiltje och vill gärna leva i ett stort göra-om-kaos. Blir absolut rastlös om allt är komplett.
Sen måste man ju ha resurser givetvis, men det får vi hoppas att det löser sig.

Idéerna, motivationen, viljan och behovet finns. De är ju de som är så roligt ;)
Detta får bli en kom-ihåg-lista till mig själv. För snart blir jag också hemmablind och finner mig om 10 år i precis samma soffa, på samma ställe, med samma lampa, samma tapeter och samma toalett. Man finner allt dugligt och glömmer bort charmen med den glädje och lycka av att bygga om, rasera väggar, måla, byta tavlor, nya möbler och sedan sätta sig ner och beundra... Aaah! Låt mig aldrig fastna i träsket!

Lång jobbdag, massa obehagliga muskelövningar i magen och huvudvärk som försöker förinta mig!

Criminal minds och säng. Natti :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0