VAB

Igår så tänkte jag lösa VAB:en med barnvakt, så jag skulle kunna jobba idag. Jocke hade någon form av utbildning, men som tur var ringde jag mommo som alltid ställer upp så länge hon själv inte jobbar förstås. Tur att man har folk som går skiftgång omkring sig, det är sällan och aldrig Jocke och mommo jobbar samma skift. Mommo går en helt annan skiftcykel med natt och två ledigveckor, medans Jocke jobbar fm, em, ledigvecka. Så det löser sig oftast och jämt. Men när Ebba frågade mig, med tårarna i halsen och jätteledsen varför jag måste jobba, så liksom slog det mig; är mitt barn sjukt, så får jag fanimig offra mina 20% som jag förlorar och vara hemma med henne. Punkt slut. Det är ändå så pass sällan hon är sjuk. Men är ändå glad att möjligheterna finns, om det till exempel skulle vara lönebrytsveckor, slutfaktureringsveckor också vidare som gör att man MÅSTE jobba oavsett om man vill eller inte. Just nu, så är det ju faktiskt en riktigt lugn vecka på jobbet, så det vore enbart för mina 20% som jag förlorar som jag hade jobbat idag. Nej, jag stannade hemma, och tur det, för känner mig själv riktigt risig nu! Blää. Har hunnit städa köket, tvätta fläkten, torkat ugnen, putsat diskhoarna. Målat med Ebba, som försöker vara uppe och pyssla så fort Alvedonen ger värkan. Men hipps vipps är hon under täcket på soffan och bläddrar igenom senaste hyrda filmen. Hon är verkligen sjuk :( Funderar om det är halsfluss med tanke på febern? Avvaktar och ser hur läget verkar imorgon. Annars får det kanske bli ett besök hos doktorn. Nu ska jag i alla fall försöka jobba hemifrån en timme eller två. OM det går. Igår var det en kamp med en ledsen tjej (när hon är ledsen och pipig, så är hon RIKTIGT JÄVLA SJUK), det händer aldrig. Ha en bra dag! tjaa.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0