Fåtöljer!?

Sådär. En ordentlig en timmes powerwalk med Mallan avklarad. Riktigt fint! Kommit hem och ätit biffgrytan från igår till lunch. Inser att golvet behöver skuras, sjukt mycket. Men la undan dom tankarna eftersom IKEA ringde och sa att köket anländer om cirkus en timme! Wiiho :) Så ikväll tar jag och rensar bänkarna i köket, så kan man börja riva bort det gamla kaklet! Imorrn förmiddag hoppas vi hinna hänga dit nya luckorna. Resten får kanske vänta till nästa vecka. Jocke jobbar eftermiddag och tolvtimmars hela helgen. Då bli det liksom inte mycket gjort!
Emanuel var här och slog ett getöga på min lilla väggbit som ska göras om. Det lät som att han tog på sig jobbet med att bredspackla den ;) Puuh tur! Då slapp jag börja kladda! Gissar att det inte hade gått sådär jättebra direkt. Hehe. Men först och främst ska köket på plats. Sedan ska jag leta fram något som faller mig på andan till väggen.
Vi får nog dessutom börja göra trappen nästa vecka! Den ska kläs in i svart-grå matta. Ja hörrni, sedan har vi bara alla listerna kvar på övervåningen, för den kan sedan räknas som komplett (för den här gången). Nästa sväng är det toaletten. Men den får nog vänta ett år eller två, det är liksom ingen nöd där :)
Är på jakt efter en gamal fåtölj!? Någon som har att sälja (för inte en allt för stor peng)!? Spelar ingen större roll hur tyget ser ut, ju spralligare, desto bättre! Och är det totalslitet, så klär jag om! :-)
Lite typiska fåtöljer som jag efterlyser! Är absolut allt annat än kräsen :) Men typ sådana här är jag ute efter... Hör av er om ni har någon som står och skräpar och kan komma till stor  nytta i mitt lilla hus :)
Nej, nu ska jag ta fram lite kycklingfiléer till min och Marris middag. Gissar att Ebba lär komma hem sent, för hon skulle åka hem till Cornelia efter skolan. Så jag och Eddan lär få roa oss själva här hemma med både babygym och annat smått och gott ;) Men först en god middag med Marri! Fint.
Kram på er!

Kommentarer
Postat av: Pethra

Åh, såna där stolar/fåtöljer i den stilen är ju himla fina. Har själv någon på lager som jag har planerat att klä om sedan gud vet när, gäller bara att hitta orken (och rätt tyg!). Om du kikar in på ÅVC lite då och då kan du nog säkert lyckas haffa en fin fåtölj till liten peng, ibland dyker det upp pärlor där! Var har ni köpt svartgråa mattan till eran trappa förresten? Vi ska sätta sådan i våran trappa och vi hittade bara någon ful variant som egentligen var tänkt till bilinteriör och liknande sist vi var på jakt. Och vad skönt att lilleman är frisk nu, lilla sötnöten! :)

2012-03-22 @ 14:30:51
URL: http://pethraetc.blogg.se/
Postat av: Anonym

http://www.blocket.se/gallivare/Fatolj_38719784.htm?ca=1_4&w=0

2012-03-24 @ 16:39:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0