Hemma

Äntligen hemma, efter alldeles för många dagar på sjukan i det lilla lilla rummet. Men självklart har det varit behövligt och ett måste för oss att vara där, och just det har ju gjort våran lilla Eddan frisk... eller början till frisk i alla fall. Jocke åkte just till Barnmottagningen för en inhalation så han kan sova lugnt nu om natten. Helt återställd är han inte, och det kan ju dröja ett bra tag. Men bara vi kan hantera det här på hemmaplan, så känns det mycket mycket bättre.
Det var så otroligt skönt och det kändes snäppet LYXIGT att få komma innanför dörrarna, slänga på några tvättmaskiner, dammsuga, torka köket och toaletten. haha, helt sjukt vad man saknar dom vardagliga sakerna! I alla fall jag! Men då är jag ju lite av ett städfreak också, 45 år i förtid ;) Avslutade allt hemmafix med att åka på Dollar och Coop med Ebba, handlade lite must have och en jävla massa mat på Coop. Åkte hem och slängde ihop en super-jävla god älggryta med lite svamp, morötter, broccoli också vidare. Helt otroligt och det var hum-hum! Har vart alldeles för mycket hämtmat dessa dagar, så jag kan inte ens tänka på en ost- och skinksallad längre! Eller en baconburgare utan bröd. Uääck!
Tog dessutom en bastu, gjorde hårinpackning, ansiktspeeling och tvagade bort lasarettsdoften. Det var faktiskt det allra första jag gjorde när vi kom innanför dörrarna, slänga Eddan i badet! Han luktade inte ens bebis längre, han luktade endast sjukhus. Inte sådär jättecharmigt!
Två dagar till nya köket anländer, och jag kan knappt bärga mig tills IKEA ringer på dörren! Och än mer tills det ska monteras :) Kommer bli som ett helt nytt hus, helt bombsäkert!
Nu stundas en kvällspromenad i ett hiskeligt tempo, som jag har sagt förr, man tager vad man haver!
Men först vänta tills Jocke kommer hem med lillparveln från sjukan.
Hej på er!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0