permis

Hemma på permis mellan inhalationerna! Och förhoppningsvis så får det fortsätta så nu dessa kvarvarande dagar på Barnkliniken. Tills att vi får bli utskrivna helt med en frisk gosse! När det nu blir.
Hann springa i 30 minuter på marknaden också. Fick med mig ett behandlat renkalvskinn för 400 kronor! Det är billigt! Behandlat, tvättat och borstat. Vilket betyder att den inte fäller ett enda hårstrå. Inte illa. Den ligger just nu mitt på golvet här i all-vardags-tv-hall-rum? Vad vi nu ska kalla det :) Mycket nöjd!
Sedan åkte jag hem till Eddvin som sov i vagnen, medans Ebba fortsatte marknadsrundan med sin farmor Ingalill och moffa! Är ju ganska coolt att min pappa och Ebbas fammor är så bra polare? :) Tycker Ebba iaf ;)
Sen när vi var hemma och bara njöt, med en kopp kaffe, så kom Kikki och Markus förbi med lilla knytet! Första gången jag träffar denna underbara lilla varelse som förmodligen kommer ha en stor del i vårt liv också ;) hehe! Man förväntar ju sig att han och Eddan ska bli bästisar, riva grannhusen, tävla med varandra på skotrarna, ja ni fattar? Vi får väl se :) Han var ju så otroligt fin, liten och väldigt lik Markus! Jättefin. Jag tordes dock varken röra, klämma eller känna, även fast jag inte är någon smittorisk, så tar man det säkra före det osäkra. Och tydligen härjar detta RS-virus fritt överallt, flera barn som ligger inne för det. Vi tackar och bockar för att Eddvin inte har blivit jätte kritiskt sjuk! Han ammar till och med som vanligt, han behöver inte ens ha dropp. Det finns dom som har det värre, och jag lider med dessa barn och föräldrar, verkligen!
Nu har Ebba åkt till Tilde, vi har varit inne och inhalerat på sjukan. Nu ska jag njuta av kvarvarande timmar i hemmet innan jag åker in för natten :) Sen får vi se var läkaren säger imorgon, om vi får fortsätta åka hem mellan inhalationerna. Men det borde vi få :) Kanske vi till och med får åka hem, men vara fortsatt inskrivna, vilket betyder att vi bara behöver åka in för inhalationer, men får både vara dagar och nätter hemma i lugn och ro. Man kan ju hoppas :)
Hej på er!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0