Stålmorsor!

Visst är det nog så, att folk avundar människor som kan kombinera ett mammaliv, ett umgängesliv, ett partyliv och samtidigt lyckas och till och med vara framgångsrik i karriären! Och dessutom lyckats otroligt bra med både uppfostran av sina barn, och hålla ihop sin familj.
Blir verkligen leds på folk som anammar människor som klarar allt det här =) Det måste vara en väldig brutal avundsjuka som gömmer sig hos människor, som inte tycker det är helt okej för en mamma att göra alla ovanstående saker, och liksom utföra alla sakerna på bästa sätten!
Det finns faktiskt dom som klarar det, och jag avundar dom starkt!!! Tycker nog mer synd om folk som bara fixar en enda sak av dessa. Och det är väl just dom, som har emot de andra mammorna, som fixar hela kittet ;-)
Jag skulle lätt fixa de flesta av sakerna, bara jag hade stått på mig och gett mig fan på det!

Så till saken. Jag längtar tills jag börjar jobba om ett och ett halvt år (höhö). Jag längtar tills jag bestämmer mig för att börja plugga om kanske 3-4 år. Jag längtar verkligen tills jag blir en riktig stålmamma som både kan plugga, jobba och vara den bästa husmorsan någonsin, samtidigt! Hemlagad mat, städat och rent jämt, ett glas vin med tjejkompisarna nångång och shoppingresor som faller på någon gång per halvår. Jag riktigt längtar. Men just nu, levar jag i en riktig mammabubbla, och vill bara ha det så i några månader till =) Det nöjer jag mig med. Än så länge ;) Njuter fullt ut av att städa, laga mat, vara med mina barn och inte behöva tänka på något annat i hela världen. Sjukt mycket.
Gillar er stålmammor som sitter med nosen i läxböckerna och försöker få allt att fungera, med jobb på sidan om, pojkvänner som måste håva in största delen av inkomsten och därmed har stor frånvaro (tyvärr), unnar er en tjejkväll för att ni behöver det, och har utmärkt väluppfostrade barn, som tackar för sig och säger förlåt, när det behövs <3 Sådan vill jag bli, och har i alla fall en dotter som är helt underbar och utmärkt med hösta betyg på vänlig, ödmjuk och snäll. Det enda som behövs för att komma långt här i livet :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0