Hej inspiration!

Sitter och spånar på lite inredning, fram för allt letar jag lite inspiration till detta hem!
Jag är ju en vit vit vit tjej, som mer än gärna slänger in massvis med färger i textiler och tavlor istället för permanenta väggfärger. Just nu har vi i princip bara vitt, svart och en touch av gammelrosa i detta hem. Fårskinn, renskinn och massa naturfärg tack vare det naturoljade golvet. Strax blir köket också vitt, med svart kakel. Så nöjer jag mig ;) Men det finns ju en till i detta hushåll som säkerligen hade uppskattat lite färg.
För att kanske kunna flasha till det litegrand så spanar jag in en liten väggyta som finns mellan kök och vardagsrum som man hade kunnat polera lite på ytan ;) Höhö, ja ni ser ju av bilderna att döma, visst gillar jag kulörta färger på väggarna? Not.
Bara det att vårt nuvarande kök är ek-färgat, gör mig så begränsad att jag enbart har vita grejer i köket. Jag kan inte få in en färgklick till det köket. Har försökt med rött nu, men jag liksom får det inte att gå ihop alls....
Annons husvagnar - Annonsbörsen
Jo just det. Vi valde ett svart kakel till vårt vita kök. Bara för att det är enkelt, "vanligt" och passar med allt. Det vill säga, jävligt tidlöst, jag gillar. Jag är ingen som slänger ihop ett knallrött kök, bara för att jag gillar det NU. Jag tänker några kliv längre fram, och vill inte behöva byta kök igen om 3 år, för att jag är less. Betydligt enklare att byta ut småateraljer. Men till saken, jag var helt bombsäker på att sätta svart fog. Men hittade denna bild med vit fog... Inte så dumt eller? Vad tycker ni :) Svart eller vit fog till vårt svarta kakel, som typ är detsamma som på bilden... tror jag...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0