familjen <3

När vi var inne på lassa med lilleman, så blev ju hans nattsömn helt uppfuckad, såklart. Han är van att gå och lägga sig för natten vid 22:30 och sover ända till 5:00, varav han äter och sover sedan till kanske 7-8 på morgonen. Där kliver vi upp och tar dag.
Meeen. På lassa var dom tvungen att inhalera han var tredje timme. Så dom kom in även på nätterna och satte igång inhalatorn, då Eddan vakna såklart. Så höll det ju på i 4 dygn, första svängen vid 24-tiden, andra 3-tiden, sen vid 5-tiden. Så där höll det på.
När vi väl kom hem, så ville han ju såklart vakna vid halv 3 på nätterna för matning. Jepp. Sedan kl 5 nästa sväng. Jepp. Och sista gången vid 06:30. Sen kan han sova igen till 8. Det är ju absolut superfrustrerande, när man hade ett sådant bra dygn, som har hållt i sig (med liiiite tidsskillnad) från det att han föddes.
Men det tog någon natt tills han återfann sig i att äta första gången kl 5. Men sedan har han inte riktigt nöjt sig till klockan 8, utan hinner äta hela morgonen (06.00, 07.30) innan jag ger upp och kliver upp och gör dag.
Jag hinner bara leka en stund med han, sen smäller han klockan 8 igen och sover nästan 1 timme.
Oj oj, jag ska verkligen kämpa med att ligga i sängen till klockan 8 i alla fall, för han har inte sovit färdigt, förmodligen. Men det är ju så svårt =/ Man tycker ju samtidigt synd om han, om han ska behöva ligga i sängen och hojta och skratta för sig själv. Nee. Nog vill mamma medverka på den morgonstunden. Mysigaste stunden på hela dagen! Alla småttingar är sååå glada och goa när dom fått sig en natts sömn :)
Nåväl. Jag och Eddan klev upp i morse, lekte en stund, och nu sover han igen. Jag tänkte att jag skulle passa på att vila med han. Men då klev Ebba upp ändå. Haha, så frukost till henne och sen får jag passa på att ha morgonmys med hon, medans lillebrorsan sover. Man får ta alla tillfällen i akt!

Jag satt nu imorse och studerade min lilla familj. Ebba kliver upp med sin hund i hälarna (Astrid sover varje natt med Ebba). Och när inte Ebba är här, sover Astrid i hennes säng bredvid min.
Ebba sätter sig i soffan, med Astrid som hoppar upp efter och lägger sig i hennes famn. Eddvin tjoar och skrattar. Jag släpper ut Astrid på gården så hon får kissa åtminstone, men hon vägrar gå ner för bron ensam. Nog har vi det allt mysigt.... <3
Och på tal om det. Uuäh. Astrid behöver en genomgående klippning och badning. Fyfan hur hon ser ut!!!

Kommentarer
Postat av: Malin

2012-03-24 @ 10:44:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0